Szerző: Schneller János
Metafestészeti kaland
Művészete sok szálon kapcsolódik az európai festészeti hagyományokhoz, látásmódját ugyanakkor a japán festészet és fametszetek vizualitása is inspirálja. Kondor Attila munkáinak konceptuális jellegét az a mély gondolatiság erősíti, amely leginkább a kontempláció és a meditáció egyszerre nyugati és keleti hagyományának tanításán alapul.
Elnyomottak mindenütt
Foreigners Everywhere (Stranieri Ovunque), azaz Külföldiek/Idegenek mindenhol, olvasható városszerte sokfelé a 60. Velencei Biennálé címe, melyet a brazil kurátor, Adriano Pedrosa választott tételmondatként.
Mágikus vonalsugár
Az egyszerűség, a letisztultság és az erőteljes nyugalom az, ami miatt Kaszás Konrád képei kiválnak abból a vizuális ingercunamiból, amellyel nap mint nap telítődik az elménk.
Tájak téma nélkül
Nosztalgia, elvágyódás, magány, elidegenedés. Színpadszerű tájak, képzelt labirintusok, szürreális szüzsé. Zöld egek és kék fák. Avagy mi a közös Kafka Kastélyában és Mozart Varázsfuvolájában? Hol találkozik De Chirico, René Magritte és Giotto világa? Ezekre a kérdésekre Mayer Hella művészetében találhatjuk meg a választ.
Tájak téma nélkül
Nosztalgia, elvágyódás, magány, elidegenedés. Színpadszerű tájak, képzelt labirintusok, szürreális szüzsé. Zöld egek és kék fák. Avagy mi a közös Kafka Kastélyában és Mozart Varázsfuvolájában? Hol találkozik De Chirico, René Magritte és Giotto világa? Ezekre a kérdésekre Mayer Hella művészetében találhatjuk meg a választ.
Tárgyak a senkiföldjén
Kovács Lehel tűéles, már-már hiperrealisztikus módon ábrázolt figurái éppoly társtalanok, éppoly magányosak, mint gyerekkorom régi koponyája a szekrény tetején – sem a kép, sem a befogadó világához nem tartoznak. Bár a festmény részei, mégis mintha az árnyék nélküli formák a festmény síkja és a befogadó közti senkiföldjén lebegnének.
Dorogi János látens szakralitása
Akármennyire fáj is kimondani, vagy jelen esetben leírni, korunk elsődleges médiuma a képernyő, amely egy mikroszkopikus lámpácskákból összeállított felület, s így közvetíti számunkra világunk szemmel érzékelhető jelenségeit.
Dorogi János látens szakralitása
Akármennyire fáj is kimondani, vagy jelen esetben leírni, korunk elsődleges médiuma a képernyő, amely egy mikroszkopikus lámpácskákból összeállított felület, s így közvetíti számunkra világunk szemmel érzékelhető jelenségeit.
Vilim Kati – Öt lépés
Nehéz, de talán nem lehetetlen úgy beszélni képekről, hogy sosem láttam őket egy számítógép képernyőjénél nagyobb méretben. De most végre élőben is találkozom velük, ami egészen más élményt nyújt. A Három Hét Galéria Vilim Kati (Kati Vilim) New Yorkban élő magyar képzőművész legújabb munkáit mutatja be.
Rejtőzködő gesztusok szőttesei
Arra a kérdésre, miért fest a festő, számos választ lehet adni, és a sok lehetséges válasz között bizonyára akadna olyan, amely a megmutatást emelné ki. Tudniillik, hogy a festő magát vagy a látásmódját akarja megmutatni.
Önfelszámoló gesztus
Mintha szivaccsal és habos vízzel áttörölt szélvédő üvege mögül próbálnánk meg kinézni a világra, de a látványt folyamatosan eltakarnák előlünk a folyadékot maszatoló szivacs nyomai, hogy csak a külvilág tágas fényszíneit érzékelhessük a monokróm mintán keresztül.
Minden egész eltörött…
Szőke Gáspár festményeinek minimalista eszköztára látszólag önkorlátozásra kényszeríti az alkotót, holott épp ennek a szigorú forma- és színrendnek köszönhetően, a variációk és mutációk minden útvesztőjét bejárva halad következetesen az alkotói folyamatban, miközben a játékosságából sem veszít.