Képalkotó tevékenységét jellemzően meghatározza a sorozatokban való gondolkodás. Egy-egy témát hagyományos festészeti technikákkal és kísérletező anyaghasználattal boncolgat. Gyakran visszatérő elem a gesztusokból építkező táj, melyben figurális és absztrakt elemek egyaránt teret kapnak. Általában a különböző életszituációkból merít, melyek akkor, abban a pillanatban érik őt, és ezek feldolgozásában játszik nagy szerepet a műtermi idézőjeles munka, a játék. A legújabb sorozatban a gesztus alapú torzítás és az anyag önmagát irányító volta válik hangsúlyossá. Az állati és emberi alakok fiktív környezetben kerülnek interakcióba a különböző gesztusok segítségével, melyek hol külön entitásként léteznek, hol úgy érezzük, hogy részei az ábrázolt figuráknak. Mindezt néhol olyan harsogó színkészlettel, mely első ránézésre vidám hatást kelt, gondolva itt az olykor fel-felsejlő neonokra, ám mégsem a vidámság jellemzi a képek nagy részét.

 

„A folyamat véletlen része az, hogyan valósul meg a torzítás. Hogyan alakítja részben magát a matéria. Hogyan jönnek létre az irányított véletlenek.”

 

Határ Attila művészetéről korábbi cikkünkben olvashatnak bővebben.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A művész Egerben él és dolgozik.