A képeken szereplő mitologikus alakok és motívumok (a gyökérszimbólumtól a harmadik szemig) természetességgel keverednek az absztrakt és profán elemekkel. Az alkotó – elmondása szerint – az arcok és álarcok mögött szinte minden művében a saját arcát rejti el.
Nagy Marcell képeire az utcaművészet, a graffiti, a primitív törzsi és keleti kultúrák szintén jelentős tematikai és formai hatást gyakorolnak: nem a hagyományos művészet, hanem az azon túli világ, az outsider art ragadja magával. A kollázsszerűen felépülő képtér sokszor monumentális méretű, legújabb műveit már lepedővásznakra festi. Az át- és újrafestés, valamint a firkálás is része művészi gyakorlatának – az eredmény részben figurális, részben absztrakt formanyelv, ami a művészi gesztusnak is nagy mozgásteret enged.
Az egyes motívumok a gyakran mintázatszerűen összeállított háttérből tűnnek elő, szinte kiszakítják magukat azok sűrűjéből, azt jelképezve, hogy Nagy Marcell művészetének alapja, a spiritualitás a pillanat megélésével vezet el a mindennapokból való kilépéshez.
Nagy Marcell: Neptunusz, 158 x142 cm, akril,olaj,vászon, 2020
Nagy Marcell: Ikrek, 137 x137cm, akril,vászon, 2020
Nagy Marcell: Belső munka, 192 x 152 cm, olaj,akril,vászon, 2020
Nagy Marcell: Kiméra, 175 x 145 cm, akril,vászon, 2020
Nagy Marcell: (Szemek nékül látni) Szómából ivás után, 140x100 cm, akril, spray, vászon, 2019
Nagy Marcell: Lelkek, 140 x 100 cm, olaj,akril,spray,vászon, 2019
Nagy Marcell: Miután levettem a mágikus maszkot, de vele együtt az arcomat is, 130 x 140 cm, akril,spray,vászon, 2018