Az ezt megelőző tárlatom, kora tavasszal a D85 Galériában, amely a Void, avagy Abstraction attraction címet kapta, átmeneti szakaszt képviselt a munkásságomban. Ehhez olyan negatív vagy pozitív érzések társultak, mint amikor döntéshelyzet előtt áll az ember. Azután következett az újabb, a Feel tematikájú anyag, amelyhez már pozitív érzések kapcsolódtak. Először a fotográfia született meg, majd a festmények készültek el. Nagyon fontos volt a színek harmóniája és maga a folyamat, ahogyan létrejöttek, ami akár digitálisan is megvalósulhat a geometriai formák jegyében. Nagyszerű dolognak tartom, hogy absztrakt munkáimban képes vagyok vizuálisan kifejezni egy-egy érzést.
Az Öröm-sorozat uralkodó színei, a kék és piros ellentétesek, mégis összhangban vannak egymással. A színek jelentése kulturálisan és generációs szempontból is különböző. A piros jelentheti a melegséget, a szeretetet, az emberséget, az oxigéndús vért, ugyanakkor a harag, az erőszak kifejezője is lehet. A kék jelezhet hideget, eltávolodást, mégis a nyugodtságot is szimbolizálja. A kettő egybeolvadása közvetítheti a bús vagy áradó öröm érzését is. Mindkét színnek különböző árnyalatai jelennek meg a munkáimban, a rombusz pedig erős geometriai forma, mely az élet kezdetét és végét is jelentheti, egyszerre a születés és a halál szimbóluma. Régóta foglalkozom ennek ábrázolásával a festészetben és a fotográfiában is. A hozzá használt anyagok, a nyomtatott vagy vágott paszpartu, az alumínium és a fém egymásmellettisége, különbözősége izgalmassá teszi a munkáimat.
A zene nagyon fontos helyet foglal el az életemben, inspirálja vizuális művészetemet. A kiállításaimon fontos elem a hanganyag, amely a D85 Galériában is, az Abstraction attraction című tárlatomon is megjelent, amivel igyekeztem valamennyi érzékre hatni, füsteffekttel kiegészítve. Számomra a vizuális művészet komplett és szubjektív, amit nem mindegy, hogyan mutatunk be. Mindig a munkák kivitelezése foglalja le a legtöbb időmet, amit komplexen, valamennyi érzékszervemmel gondolok el.
Mindig igyekszem a részletekre figyelni, és a rendelkezésre álló teret jól kihasználni. Gyakran kötök kompromisszumot, attól függően, mit bír el a tér, s igyekszem helyspecifikusan rendezni a kiálltásaimat, és odafigyelni, hogy az mindig komplex élményt nyújtson. Egy-egy installáció elemeivel sokféleképpen lehet játszani, hogy megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak.
Magyarország nagyon fontos számomra, évek óta itt élek. A város építészetileg is, kulturálisan is rendkívül inspiráló, mindemellett művészeti hagyatéka is jelentős. Vasarely, Capa, Kertész, Brassaï (Halász Gyula) is innen indult, ahogyan jogász végzettségű dédnagybátyám is, aki később Párizsban, a Julian Akadémián tanult festészetet. Ez a kulturális és családi hagyomány motiváló. Európa egészének műveltsége nagyon lelkesítő, hiszen a családom a kontinens több szegletéből származik, így valamennyi beépül, és gazdagítja a személyiségemet.
Malevics, Vasarely, Moholy-Nagy, Kandinszkij, Lichtenstein és a már említett, Magyarországról származó fotóművészek, illetve Barta Zsolt Péter, Benkő Imre, Bánkuti András munkássága, akikkel személyesen is sokat konzultáltunk. Portréimat ezeknek a mestereknek hatására készítem, mindig igyekszem megragadni az emberi személyiség lényegét.
Amikor kevés színnel dolgozom, a kompozíció nagyon fontos. Ha sok szín szerepel egy munkán, az el tudja vonni a figyelmet a lényegről, emiatt is alkotok fekete-fehér képeket, amelyek mindig gazdag asszociációt ébresztenek a befogadóban. A vizuális művészetben fontos, hogy ne a képek címe vagy koncepciója adjon támpontot a nézőnek.
A fotográfiáimban, vásznaimon mindig lényeges, mi történik, milyen a munkák kompozíciója. Gyakran dolgozom fejben, és igyekszem előre látni, hogyan alakulnak majd a munkáim. W. Eugene Smith fotográfusnak egy falusi orvos mellett készített sorozata, a Country Doktor ihletően hatott rám, ő terepen, kamera nélkül dolgozott, majd később készítette el azokat filmre rögzítve.
Szívesen folytatnám a Feel-sorozatomat. Érdekel, hogyan lehet reprezentálni, megragadni olyan koncepciókat, érzéseket, amelyek foglalkoztatják az embereket. Több csoportos kiállítási lehetőség is előttem áll a közeljövőben.•