Ez azonban korántsem jelenti azt, hogy a páros ettől még radikálisan másképp állt volna a filmezéshez, mint korábban: markáns stílusjegyeik ezúttal is jellemzik munkájukat. Nem ugrottak fejest a mélyvízbe, most is olyan filmet készítettek, mint amilyet a korábbiak alapján várnánk tőlük: kevés szereplőt mozgató, intim thrillert, amelynek hátterét a magyar történelem egy jellegzetes korszaka adja. Köbli Norbert már számos alkalommal bizonyította, hogy kisemberek történetein keresztül tudja leginkább ábrázolni a magyar történelem fontos, mégsem unásig ismert eseményeit.
Ezúttal a történet a II. világháború utáni Magyarország szürke zónájába vezet, ahol a harcoló katonák lassanként kezdenek visszatérni a frontról, az otthon maradottak pedig a napilapok apróhirdetési rovataiban keresik eltűnt szeretteiket. Hankó (Szabó Kimmel Tamás) ilyen hirdetésekre vadászik, s magát a keresett személy katonatársának kiadva jelentkezik az aggódó feleségeknél vagy édesanyáknál, hogy „közös” élményeikről meséljen, és közben behízelegje magát legalább egy potya vacsorára vagy ebédre, esetleg néhány éjszakányi szállásra, vagy nagyon nagy szerencsével egy kis pénzre is. A film legjobb részei ezek a korabeli, szétbombázott és szétlőtt Budapestet bemutató képsorok: itt tűnik fel, hogy Szász és Köbli nagyobb léptékben is tudnak gondolkodni, és ez jól is áll nekik. Hankó azonban lebukik, bajba kerül, és vonattal kell elmenekülnie a fővárosból, ahol túl forró lesz a lába alatt a talaj. Sőt, papírjai hiánya miatt még a vonatról is le kell ugrania egy erdő közepén, hogy elmeneküljön az igazoltató szovjet katonák elől. Végül az erdész házában köt ki, ahol csak az erdész vonzó özvegye, Judit (Kerekes Vica) él a kisfiával, Virgillel (Tóth Bercel), mivel férje nem tért vissza a frontról. A kezdeti gyanakvásból hamar vonzalom alakul ki a messziről jött idegen és Judit között: Hankó úgy látja, átveheti a ház urának szerepét, és beleülhet a jó életbe, Judit pedig sok évnyi magány után újra vágyik a társra és a gyengédségre. Amikor már épp összemelegednének, visszatér a frontról Bérces, az erdész (Molnár Levente), és a romantikus dráma hirtelen négyszereplős kamarathrillerbe csap át, ahol a tét az egymás közti játszmázáson, a hazugságokon, illetve azon áll, kinek a hazugságáról hullik le korábban a lepel. Hankó és Judit ismerkedése a film leggyengébb jeleneteit adják: bár Szabó Kimmel Tamás és Kerekes Vica kiváló színészek, azt a fajta ébredő vonzalmat, amelyet éreznünk kellene közöttük, nem látjuk viszont a képeken. Egyenként nagyszerűek, de párosként sajnos nem működnek elhitető erővel. A film akkor kel életre, amikor megérkezik a az erdészt játszó Molnár Levente is, aki egészen fenyegető és kiszámíthatatlan figuraként ábrázolja Bércest. Látjuk ugyan, hogy játszmázik, de nem tudjuk, mi is a célja a játszmáival, és ez a kiismerhetetlenség teszi izgalmassá őt. Érdekes módon a film mégis akkor a lesz a legjobb, amikor Köbli és Szász kiviszi a szereplőit az erdőből és az erdészházból. A kisvárosban, a szovjet katonák között játszódó jelenetek valósággal izzanak a feszültségtől, és ezek azok a pillanatok, amikor a történelem is jobban beszűrődik a szereplők életébe. Kár, hogy ezekből a jelenetekből viszonylag kevés akad, és inkább a három felnőtt játszmájára helyeződik a hangsúly.
Ahogy a film a végkifejlet felé halad, úgy lesz az Apró mesék egyre kiszámíthatóbb, ami ebben a műfajban nem feltétlenül előnyös. A hiányosságokért azonban részben kárpótol bennünket Szász Attila és Nagy András operatőr elegáns stílusjátéka. A film ugyanis nemcsak felépítésében és feszültségkeltésében próbál Alfred Hitchcock stílusához hasonlatossá lenni, hanem a képeiben is egy régi világ elegánsabb és kifinomultabb filmjeit idézi. Sokszor érezhetjük úgy magunkat, mintha egy elveszett filmet néznénk a múlt század ötvenes éveiből, amely furcsa véletlenek folytán rendkívül jó minőségben maradt ránk. Az Apró mesék ugyan nem Szászék legsikerültebb közös filmje, de nem is akkora visszalépés, hogy aggódni kelljen miattuk. Egy nagyon konzekvens alkotói út újabb állomása.
Az Apró mesék jelenleg a Netflix kínálatában látható.