Ráskai Szabolcs 2002 és 2005 között a Képzőművészeti Egyetem képgrafika-tanár szakán folytatta tanulmányait. Már az egyetemi évek kezdetén foglalkozott sokszorosító grafikai eljárásokkal, főként metszéssel. Ez a technika évekig meghatározó maradt számára, de művészetének ugyanennyire fontos részévé vált az egyedi grafika. Tradicionális módon közelít a választott műfajhoz: a rajzoló hírmondóként rögzíti a világot.
Grafikái első pillantásra humoros képrejtvényeknek tűnnek. Ezt a hatást képzettársítások és meglepő motívumkapcsolások révén éri el, amelyek gyakran a szürrealizmust és a dadaizmust idézik. Az adott téma megközelítése szándékosan banális – mintha favicceket látnánk vizuális formában (például Jellemtupír című sorozatában, 2015–2016). De a játékos humor mögött általában komoly társadalmi kérdések, korkritika húzódik meg. A tréfás képek a nézőt is kreatív és kritikus gondolkodásra sarkallják.
A hibriditás vagy antropomorfizáció az alapvető jellemzője legtöbb grafikájának. Élettelen tárgyak tűnnek fel emberi cselekvésekkel, mint például korai, 2006-os Apollinaire menüje című „ételköltemény”-sorozatában, ahol furcsa gépezetek próbálják a főzés folyamatait bemutatni, természetesen sikertelenül. A bizarr szerkezetek ábrázolása és a feltaláló attitűd azóta is jellemző vonása Ráskai Szabolcs alkotásainak. Hibridtitásról szól Humanoplantusok című 2017–2018-as sorozata is: az ember és a növény közötti átmeneti lényeket olyan aprólékosan szemlélteti, mint a szakkönyvek és a lexikon ábrái.
Ráskai Szabolcs grafikus
1978, Debrecen
https://www.instagram.com/r.a.s.i.sz.a.sz.a/
http://szabolcsraskai.blogspot.com/
/Ráskai Szabolcs: Felhőemelő 2020 színes ceruza - A művész engedélyével/
/Ráskai Szabolcs: Jellem-tupírok 2016, színes ceruza - A művész engedélyével/
/Ráskai Szabolcs: Jellem-tupírok 2016, színes ceruza - A művész engedélyével/
/Ráskai Szabolcs: Furcsatavasz 2020 akril vászon - A művész engedélyével/