„A Tannhäusert – mely egyike a szerző legtöbbször átdolgozott operáinak – az 1850-es években – kisebb-nagyobb – sikerrel csaknem az összes német operaszínpadon játszották. Wagner új esztétikai nézetrendszerében fogant merész drámai újítások gondolata részben már itt testet ölt, mely később a zenedráma forradalmi koncepciójában éri el csúcspontját. 

Matthias Oldag rendezése egyszerű, letisztult látványvilággal örvendeztette nézőit, mely mindenképp ráadásként hatott az amúgy is igen magas művészi igénnyel előadott zene mellett. Habár napjainkban igen népszerű a francia operahagyomány mintájára átdolgozott párizsi változat, a rendőzőség mégis a kezdeti drezdai változat mellett döntött. Ebből kimaradt a sokak által kedvelt, és zeneileg is igen izgalmas kezdeti balett-betét, mely a kéjelgés és a szűzi tisztaság kettőségét ábrázoló, lényeges kulcsmozzanatává vált az operának.”
 

A Müpa további Wagner-előadásairól szóló hangjegyzeteinket a darab címére kattintva éri el. 

Wagner napok 1. - A Rajna kincse  (Seres Gerda)
Wagner napok 2. - A walkür (Kiss Eszter Veronika) 
Wagner napok 3. - Siegfried (Kiss Eszter Veronika) 
Wagner Napok 4. - Az istenek alkonya (Kiss Eszter Veronika)
Glossza a Hangjegyzetekhez (Windhager Ákos) 

Wagner Napok 5. - A nürnbergi mesterdalnokok (Szabó Balázs) 



/Indulókép: Wagner - Tannhäuser- A dalok csarnoka Fotó: wikimedia.commons/