Arthur_Rackham_Siegfried_and_Mime.jpg

/Fotó: Arthur Rackham: Siegfried and Mime, wikimedia commons/

Siegfried a Ring-ciklus központi hőse, a „férfias szellem” – ahogy Wagner maga fogalmaz. Ugyanakkor Siegfried a szabad akarat jelképe is, hiszen szimbolikusan széttöri Wotan dárdáját, jelezve, hogy az ember már nem az istenek eszköze céljaik elérésében, hanem a saját kezébe veszi sorsa irányítását. Siegmund és Sieglinde árván maradt gyermekét Alberich testvére, a törpe Mime nevelte fel, abban a reményben, hogy a fiú majd megöli Fafnert, és megszerzi számára a kincset. Siegfried azonban átlát Mime gonosz tervén, magához veszi a gyűrűt és a ködsüveget, majd felébreszti álmából Brünhildét. A Niebelung gyűrűje harmadik része a szereplők jellemét ellenpólusokkal rajzolja meg. Ez Hartmut Schörghofer hivatalosan félig szcenírozott, valójában sokkal inkább minimalista, de teljes értékű rendezésében is szerepet kap, például Mime kétszínűségét egy báb jelképezi. A közel ötórás operát a Müpa a Wagner-napok online közvetítésének részeként a 2016. június 18-án rögzített előadás felvételéről sugározta szombaton.

A Müpa további Wagner-előadásairól szóló hangjegyzeteinket a darab címére kattintva éri el. 

Wagner napok 1. - A Rajna kincse  (Seres Gerda)

Wagner napok 2. - A walkür (Kiss Eszter Veronika)

Wagner napok 4. - Az istenek alkonya (Juhász Zsuzsa) 

Wagner Napok 5. - A nürnbergi mesterdalnokok (Szabó Balázs)

Glossza a Wagner Napokhoz (Windhager Ákos) 

Wagner Napok  7. - Tannhauser   (Fábián Attila)