A könnyfüggöny mögötti kompozíciókban női és férfi alakokká váló olajfesték foltok, bizonytalan térbeliségű, lebegő tájak és valóságosnak tűnő fény-árnyék kapcsolatok kerülnek egymás mellé. A színkombinációk festői tereket idéznek: a termálvíz félig áttetsző tömegét, egy gyermekjáték parkettán visszatükröződő, homályos emlékét vagy a sötét műteremben száradó paletta felületét. A festményeken kibontakozó, málló anyagba zárt látvány a világ és a néző közé ékelődik, mint egy vékony, transzparens lazúrréteg. A színek változó intenzitása, néhol körvonalakká sűrűsödő homálya elbizonytalanítja a képek struktúráját, és átfedésbe hozza az álmok süppedős talajú helyszíneivel. A művész mintha a mai világ díszletei között keresné egy személyes szimbólumokkal kiegészített lovagi költészet festészeti megfelelőjét, de az összefüggő történeti ívek helyett egy heterogén, töredékes térben hullanak szét az elbeszélések. Újabb munkáin sisakokat ábrázol közelnézetben. A csillogó matéria illúziója a festék makacs anyagiságával váltakozva jelenik meg a páncélok ragyogó cirádáin. Horváth Roland festészetében a virtuozitás színfalak mögötti természetességgel működik.

Horváth Roland Ballada című kiállítása október 3-án nyílik a balassagyarmati Szerb Templom Galériában.

http://horvathroland.blogspot.com/

/Horváth Roland: Páncélfej, 2019, olaj, vászon, 60×60 cm/

/Horváth Roland: Elenea a kertben, 2019, olaj, vászon, 60×60 cm/

/Horváth Roland: Szeretők, 2014, olaj, vászon, 120×150 cm/

/Horváth Roland: Terítők, 2013, olaj, vászon, 40×50 cm/

 

/Horváth Roland: Klasszik, 2013, olaj, vászon, 30×30 cm/

/Horváth Roland: Aranka és a halál, 2020, olaj, vászon, 100×110 cm/

 

/Horváth Roland: Bohócok, 2010, olaj, vászon, 56×66 cm/