A térmélység színpadszerűsége, az individuum magánya, valamint a körülölelő közeg borzongató idegensége és beazonosíthatatlansága Francis Bacon (1909–1992) egzisztencialista festészeti hagyományát idézi. A digitális torzítások jellegzetességeit és a bemozdult fotográfia esztétikáját hordozó felszínek simára festett textúrája a befogadó tekintetét a gesztusokként elterülő figurák különös történeteire irányítja. Csurka Eszter festményei állóképpé sűrített kísérleti film benyomását keltik, amelyben az emberi alakok nehezen rögzíthető fényjelenségeknek látszanak, identitásukat az árnyékok, a visszatükröződések és a szellemképek ambivalens forrásain keresztül érzékeljük. Az egyén határait jelentő sziluettek rejtélyes homályában feloldódik a szereplők elválasztottsága. A kompozíciókon visszatérő elemek a tökéletességüket őrző gömbök és jelzésszerűen megfestett építészeti részletek, amelyek ellenállnak a tér folyamatos örvénylésének. Mintha e képek bizonyos részei a tér és idő különböző pontjain lennének elszórva és csupán a festmények felületén összegződnének jelenetté.

Csurka Eszter (1969, Budapest)
https://www.csurkaeszter.com/


/Csurka Eszter: Cím nélkül, olaj, vászon, 55×55 cm. Fotó a művész jóvoltából/


/Csurka Eszter: Cím nélkül, olaj, vászon, 60×60 cm Fotó:  a művész jóvoltából/


/Csurka Eszter: Cím nélkül, olaj, vászon, 60×60 cm Fotó: a művész jóvoltából/

 


/Csurka Eszter: Cím nélkül, olaj, vászon, 100×100 cm Fotó: a művész jóvoltából/

/Csurka Eszter: Cím nélkül, olaj, vászon, 150×150 cm Fotó: a művész jóvoltából/

/Csurka Eszter: Installációs nézet, Ernst Múzeum, 2013 Fotó: a művész jóvoltából/

 

/Csurka Eszter: Cím nélkül, 2018-19, bronzszobor, változó méretek Fotó: a művész jóvoltából/

 

/Installációs nézet Csurka Eszter szobrairól, Alpha című kiállítás, MűvészetMalom, Ferenczy Múzeumi Centrum, Szentendre, 2019 Fotó: a művész jóvoltából/

 

/Installációs nézet Csurka Eszter szobrairól, Alpha című kiállítás, MűvészetMalom, Ferenczy Múzeumi Centrum, Szentendre, 2019 Fotó: a művész jóvoltából/