Fontos a fény is, amely a fotográfiákat hátulról világítja meg, ezzel is növelve a képek játékosságát és intenzitását. Érzékelésüket a háttérben halkan morajló hanghatások növelik.
A kiállított fotósorozat a Pink Void nevet viseli, a void magyarul űrt, ürességet jelent. A fényképek liminális tereket ábrázolnak, olyan átmeneti határállapotokat, melyek csak absztrakt módon, átvitt értelemben értelmezhetők. A liminalitás a kör alakú festményt is jellemzi, a kép szélén intenzív határokat szab a piros szín, amely a kör közepéig nem ér el, a belső rész fehéren marad. Ez a mű is az említett űrre asszociál, amely határokon kívül esik, és nem látni, hogy hová tart.
Árnyékok és formák absztrakt kompozícióját gondolja újra a művész, s fényképből utómunka segítségével alkot nonfiguratív mozgóképet. A disztorzió által ugyanazt az ábrát egészen más perspektívából láttatja. A szürreálissá vált formák mozgása a változás folyamatának fluktuáló, szabálytalan voltára reflektál. A falra vetített disztorz formák az üvegbúra alatt már mozdulatlanul, rögzített állapotukban vannak elraktározva. Ez szépen lezárja annak a folyamatát, ahogyan a fénykép által megörökített pillanat a falra vetített animáción átváltozott és életre kelt, és a búra alatt elérte a statikus, átalakult formáját – úgymond „belépett”.
Cedricaf Geijersstam multimédiás kiállításával bebizonyítja, hogy különböző képzőművészeti ágakban is magabiztosan, önmagát nem meghazudtoló módon állja meg a helyét. A fotográfiák, a mozgókép és a hang egymás hatását erősítik, együttes észlelésük komplex esztétikai élményt nyújt.
Szöveg: Ruskó Zsófia
Az Absztrakció vonzásában / Abstraction Attraction – Cedric af Geijersstam fotókiállítása a Budapest Fotó Fesztivál (BPF) keretében április 23-ig, hétfőn/szerdán/pénteken 15.00-től 18.00 óráig látható a D85 Galériában (1074 Budapest, Dohány utca 85.).