Wim Wenders 2011-es Pina című, Pina Bausch koreográfusról szóló munkája után újra elővette a már-már feledésbe merült 3D-s kameráját, hogy belakja Kiefer műtermének monolitikus tereit.
Hitler bukása előtt két hónappal született Anselm Kiefer, az ünnepelt német művész, aki hazája romjai között nőtt fel. Németország nemzeti mítoszai iránti vonzalmát a múlt és a jelen összefonódásában érjük tetten, ahogyan ezzel párhuzamosan Wim Wenders dokumentumfilmjében a film és a képzőművészet közötti határvonal is elmosódik. A második világháború apokaliptikus hatású pusztítása még mindig lenyűgözi Kiefert, Wenders pedig mára már szokatlan módon, nagyszabású 3D-s technikával engedi megközelíteni a művészt legintimebb perceiben: hatalmas, szoborszerű festményeit lángvágóval hasítja, és olvadt ólommal fröcsköli le. A mellette álló asszisztens pedig vízsugárral áll mindenre felkészülve.
Wim Wenders az 1970-es években a forradalmi német új film mozgalom első igazi nemzetközileg elismert alkotói közé tartozott, oldalán Werner Herzoggal és R. W. Fassbinderrel. Az elmúlt öt évtizedben olyan filmessé vált, akinek a feltáratlan, végtelen vidékek és az emberi érzelmek kontúrjai iránti rajongása egyetemesnek bizonyult. Az utóbbi években dokumentumfilmesként is elsöprő sikereket ért el, így (az 1999-es Buena Vista Social Club zenekar történetével foglalkozó alkotását is beleszámítva) három Oscar-jelölést vitt haza ebben a kategóriában. A Föld sója (The Salt of the Earth, 2014) a brazil fotós, Sebastião Salgado egyedülálló portréja, 2011-es Pina című filmje pedig a legendás koreográfus Philippine „Pina” Bausch munkásságának magával ragadó feldolgozása, Wenders pályafutásának egyik legemlékezetesebb darabja – az élénken filmszerű alkotás még mindig sokak számára az egyik legelbűvölőbb példa a 3D-s mozi eszköztárának kiaknázására.
A Cinema Niche, a magyarhangya és a Resident Art bemutatja: ANSELM – francia–német dokumentumfilm, 2023, 93 perc, angol felirattal április 26., péntek 21 óra, Corvin mozi (1082 Budapest, Corvin köz 1.), Kabos Terem