Michel de Ghelderode (1898-1962) belga drámaíró a színházi világot provokáló életműve, hipermisztikus és ultranaturális stílusa ellenére sem vált közismertté a magyar színházi közönség köreiben. Darabjainak tanulsága szerint a világ a bűnök kavalkádja, noha a tisztaság is felmutatható. Szereplői éppen annyira életszerű alakok, amennyire elrajzolt karikatúrák is. Színműveinek sokrétegűségét a rendezőknek kell kibontania. Sokban nehezíti a rendezést, hogy Ghelderode nem ítélkezik az embereken, noha egyértelműen az erkölcsi vakságukban ábrázolja őket. Jarry, Brecht és Mrozek kortársa volt, de velük szemben nem az eszméket és államrendszereket kritizálta (vagy éppen hirdette), hanem a különböző jellemek abszurd kalandjait mesélte el.
A révkomáromi színház Barabbás előadásában a passió helyett a szereplők árnyalt jelleme a hangsúlyos. Jézus árnyéka, Barrabás vívódásai és a közösség keresztútja maivá teszi az egykori történetet. A groteszk humorú előadás kortárs parabolaként is értelmezhető.